vrijdag 26 september 2008

Bouwvakster


Sinds ik terug ben van vakantie zit ik nu al een week te kijken naar een aannemersbedrijf die de daken van alle huurhuizen in de straat waarin ik werk te vervangen. Dat is natuurlijk al een film op zich, neigend naar slapstick, waarbij elk stereotype bevestigd dreigt te worden.
Tussen het manvolk, wat zo'n 20 stuks groot is, loopt één dame te werken die ik heel hard haar best zie doen een echte bouwvakster te zijn. Ze spuugt ook steeds op de grond, loopt veel met haar handen in de zakken en lacht hard mee om schuine moppen.....
Het blijft intrigerend hoe het mij blijft opvallen dat er een vrouw werkt in die mannenwereld. Ik ben heel geëmancipeerd opgevoed en ben daardoor extra verbaasd dat als ik naar de overkant kijk dat niet die dikke vent met die oorbellen en tatoeages mij meteen opvalt, maar wel zijn vrouwelijke collega....

Geen opmerkingen: