vrijdag 10 oktober 2008

I'msafe

Soms ben je blij dat je iets langer nadenkt voordat je iets beslist.

Een klein jaar geleden werd mijn zoon geboren en net zoals bij de geboorte van zijn zus moest er een spaarrekening komen waarop we maandelijks een mooi bedrag voor hem zouden gaan sparen.

Niet bang voor exotische rente-dokkers zag ik in het top-10 lijstjemet de hoogste rente dat Ice-save met stip op 1 stond qua rendement.

Wat ik anders nooit doe, maar mijn onderbuik mij ingaf nu wel te doen, is het doorlezen van de voorwaarden en garantiebepalingen. Ik weet niet waar die plotselinge alertheid ineens vandaan kwam, maar ik begon te lezen over mooie voorwaarden en hoge rentes en een garantie van 20.000 euro door de Ijslandse overheid. En dat was het moment dat ik een jeukervaring had op plaatsen waar de alarmbelletjes zitten.

Lang verhaal iets korter: ik besloot niet met Icesave in zee te gaan, maar koos voor mijn zoon het van oorsprong Russische ATbank, welke gewoon onder het Nederlandse garantiestelsel valt.

Ik geloof dat ik na alle berichten van afgelopen week niet heel veel meer hoef te vertellen over mijn blijdschap met betrekking op deze beslissing.....

Geen opmerkingen: