maandag 6 oktober 2008

Marktplaatsjunk



Afgelopen weekend besloten we dat het de hoogste tijd was geworden om de zolder eens op te ruimen en ons te ontdoen van een hoop spullen die we nooit meer nodig gaan hebben, maar wegens empathisch gevolg nooit eerder weg mochten. De lezer met kinderen begrijpt dat het hier voornamelijk om babyuitzet gaat.

Zo'n 10 jaar geleden werd deze zooi gedumpt bij een familie-lid die net deed of ze er erg blij mee was of werd het 's nachts te vondeling gelegd voor de deur van een kringloopwinkel.



In 2008 is er sprake van economische crisis en dus is gewoon weggeven een zonde, heb ik me laten influisteren. Conclusie: met de digitale camera zijn overal foto's van gemaakt en ik heb de hele zondagmiddag op mijn laptop advertenties zitten invoeren op Marktplaats.



In mijn Naïviteit dacht ik dat ik er daar mee vanaf was, maar het spel begint dan pas. Vanaf het moment dat de eerste advertentie geplaatst is stromen de mails binnen met mensen die ver onder de prijs een bod doen en zo pijlen hoe dom je bent. Tot mijn grote verbazing merkte ik dat ik elk half uur mijn mail wilde checken en dat ik zo dus verslaafd dreig te raken aan Marktplaats.
Als ik door mijn huis loop zie ik niet langer mijn huisraad, maar potentiele verkoop-objecten... Zou er verslavingszorg bestaan voor dit fenomeen?

Geen opmerkingen: